24 črc 2008, 08:50
1. "Zatracená" zavazadla:
Při odevzdávání zavazadel, resp. při vyzvedávání palubního lístku u přepážky "check-in" dostaneš lísteček s kódy, který obvykle nalepí na pas nebo na letenku (pokud ne, tak si jej nalep sama). Ten lísteček ochraňuj jako oko v hlavě, protože to je doklad k odevzdanému zavazadlu. To místo, kam máš jít reklamovat nedoručení zavazadel se obvykle jmenuje "Baggage Claim". Tam lísteček ukážeš, popíšeš zavazadlo a oni ti řeknou, co se děje nebo že ti dají vědět, až zjistí, co se děje. Jak psala Santei, to, že zavazadla nedorazí hned, nemusí znamenat, ze jsou navěky ztracená. Spíše se někde potulují a dorazí během několika hodin nebo maximálně dnů za tebou. letecká společnost ti je pak doveze na adresu, kteru jim udáš. Zvláště když přestupuješ a na přestup je málo času, tak je časté, že tvá zavazadla prostě nestihnou přeložit a přiletí až následujícím spojem. Blbé na tom obvykle bývá to, že jseš třeba den dva bez kufrů a pouze s tím, co máš zrovna na sobě a u sebe v letadle. Proto si hodně lidí bere do letadla i některé základní věci, které by mohli potřebovat, kdyby se zavazadla zpozdila. Ale pozor, dneska je omezené převážení tekutin a gelů, takže zubní pasty, parfémy atd. jen ve velmi omezením množství!
2. Přestupy:
Při přestupování ti obvykle hned na prvním letišti, tj. například hned v Ruzyni na přepážce, kde se je "checkujes" řeknou, kam až máš zavazala "zacheckovaná" a zda pojedou samy až do konečné destinace nebo zda a kde si je budeš muset někde vyzvednout a znovu "zachekovat" při některém přestupu. Pokud to neřeknou, tak se zeptej, možná ti dají i vybrat, ale to nevím jistě. V poslední době se mi nestalo, že bych si musel zavazadla vyzvedávat, obvykle opravdu jely až do cílového místa, takže bych řekl, že pravděpodobnost, že si je budeš muset vyzvedávat, je velmi nízká.
EducationUSA - Your Guide to U.S. Higher Education: EducationUSA.state.gov
Komise J. W. Fulbrighta,
http://www.fulbright.cz